Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Malin - 14 januari 2010 16:05

Den som gräver en grop åt andra...


Eftersom jag börjat om med min blogg från början i princip, så vill jag gärna dela med mig igen av dikten från Monica (Livets under). Den har jag ofta tänkt på gällande mina egna barn med deras svårigheter. Har man barn/ungdomar med dessa svårigheterna är det lätt att känna igen sig.


Nej alla gånger

Nej säger jag

Nej idag

Precis som igår

Och alla dagar innan

Nej


Men vad hjälper det?

Vad är ett nej för dig?

Vad betyder det

att du har hört det förut?


Ett nej kan bli ett ja

Någon gång

Kanske

Ingenting är säkert i din värld

Varför ska då ett nej vara säkert?


Du lever i nuet

I nuet existerar inte alla gånger

I nuet finns bara denna gång

Nej denna gång. Nej idag


Allt är föränderligt i din värld

När du minst anar

kan det säkra bli osäkert

Ett nej kan bli ett ja

Denna gång. Kanske

 

Vill du köpa boken där dikten ingår eller bara se hennes fina hemsida kan du gå till www.livetsunder.se

 

Ha en kanondag!! Somliga mer än andra ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig insnöad i en stuga långt inne i ödemarken?
 God mat
 God dryck (över 5%)
 En härlig man / kvinna
 Storbildstv
 Godis i obegränsad mängd
 Min laptop ( om internettillgång finns)
 Inget, Let it snow **ler*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards