Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Malin - 1 januari 2010 21:25

Jag fann en gammal bekant på en sida på nätet. Hon hade skrivit en så fin dikt som hon själv funnit i en tidning och jag börjar uppskatta dikter så här kommer den:


" Du behöver inte må bra

för att duga inför mig

jag älskar dig när du mår dåligt med


Du måste inte le för min skull

Din smärta skrämmer inte mig

du skänker mig glädje bara genom att vara


Du behöver inte bara stark inför mig

jag värderar dig inte efter hur du ser ut

eller brist på energi


Du behöver inte bygga upp masker inför mig

jag lär ändå missa dem

och bara se dig som du är ändå


Du är bra som den du är

du är vacker även de dagar

när du själv bara tycker du är till besvär


Du behöve rinte göra dig till för mig

älskade vännen

För mig är du fin som du är"


Personen som hade detta på sin sida är en person som jag har den högsta respekt för och värderar enormt högt och hennes funna dikt handlar inte om kärleken till en man som man kan tro. Ni som känner mig närmare än så ser nog skillnaden :)

Ni som inte gör det, se det som en fin dikt!

Kram



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för dig insnöad i en stuga långt inne i ödemarken?
 God mat
 God dryck (över 5%)
 En härlig man / kvinna
 Storbildstv
 Godis i obegränsad mängd
 Min laptop ( om internettillgång finns)
 Inget, Let it snow **ler*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards